Inschrijven

Van vrijdag 9 tot en met zondag 11 december 2016 organiseert het stadsbestuur de jaarlijkse kerstmarkt op de Grote Markt. De opstelling van de kerstmarkt wordt dit jaar volledig aangepast. Er komt een binnenplein met één muziekkiosk en een buitenring met de geschenkenbeurs van oxfamwereldwinkels, een kampvuurkring en een foodcorner. In het totaal zijn er 75 chalets en er wordt extra geïnvesteerd in decoratie. In de directe nabijheid van de kerstmarkt bevint zich de ijspiste en de winterkermis. Het stadsbestuur zoekt een gezond evenwicht zoekt tussen geschenkartikelen, alcoholische dranken, andere dranken en eetwaren.

Het stadsbestuur streeft naar een verhouding van 50% geschenkartikelen, 25% voeding en 25% dranken. De chalets zijn van de beste kwaliteit en volledig afsluitbaar, de details kan u in de folder chalet terug vinden.

Om aan de kerstmarkt te kunnen deelnemen, dient u zich in te schrijven voor dinsdag 1 oktober 2016. Dit kan via het online inschrijvingsformulier. Op simpel verzoek verzenden wij u graag de documenten op papier. De inschrijvingen worden op volgorde ingeschreven in een register. Bij de selectie wordt rekening gehouden met het productaanbod, originaliteit, vestigingsplaats, eerdere deelname, doel van de vereniging. Het is belangrijk dat u goed nadenkt wat u wilt verkopen. Men kan na inschrijving geen producten meer toevoegen of verwijderen. Een inschrijving betekent niet automatisch dat men kan deelnemen. Elke inschrijver wordt individueel op de hoogte gebracht of men geselecteerd is.

Afsprakennota:
Goede afspraken, maken goede vrienden. De afsprakennota is een belangrijk onderdeel van de huurvoorwaarde. Het is belangrijk dat u deze goed naleest en bij eventuele twijfels de dienst evenementen contacteert. De afspraken worden voor iedereen gelijk toegepast. Alleen op deze manier kunnen we de kerstmarkt vlot, eerlijk en vooral fijn laten verlopen. Bij het niet naleven van de afspraken kan uw chalet worden gesloten en wordt de waarborg ingehouden. 

Standgeld:
Er zijn vijf verschillende categorieën:

- Geschenkartikelen kost 150 EUR.
- Drank en/of etenswaren voor directe consumptie kost 275 EUR.
- Drank en/of etenswaren voor directe consumptie met max. 3 warme cocktails 300 EUR.
- Drank en/of etenswaren voor directe consumptie met max. 3 koude cocktails 350 EUR.
- Drank en/of etenswaren voor directe consumptie met fruitjenevers kost 400 EUR. 

In het standgeld is inbegrepen: de standplaats, de chalet, twee oplegplanken, één grote tafel, twee stoelen, elektrische verwarming, basisverlichting, kosten elektriciteit 16A, gebruik van water, bijdrage verzekering chalets, nachtbewaking vrijdagnacht en zaterdagnacht. Er worden geen verlenkabels voor elektriciteit voorzien.

Nieuwe openingsuren:

- Vrijdag 9 december 2016: 18 uur tot middernacht, standhouders mogen sluiten vanaf 22 uur.
- Zaterdag 10 december 2016: 14 uur tot middernacht, standhouders mogen sluiten vanaf 22 uur.
- Zondag 11 december 2016: 14 tot 20 uur, standhouders mogen sluiten vanaf 18 uur.